Monday, February 6, 2012

Muzik dan Menari..

Muzik dan menari...kedua-duanya bukanlah minatku..

Tak ada satu pun lagu penyanyi di Malaysia atau luar negara yang saya hafal dari mula sampai habis..*Lagu kebangsaan dikecualikan yer..

dan..

Tak semua jenis muzik yang saya selesa nak dengar..

juga...

Tiada satu jenis tarian pun yang saya reti 'tari'kan
tapi... saya suka tengok orang menari..
lebih-lebih lagi rancangan 'So U Think U C*n D**ce'

Ada muzik/lagu yang boleh buat kita rasa gembira, sedih, kecewa dan mencuit hati hingga buat kita tersenyum seorang diri walaupun hanya muzik dan tiada lirik.

contohnya

bila dengar lagu Kiteretsu kat TV ni..
walaupun tak faham langsung bahasanya
saya rasa muziknya sangat gembira..rasa macam senang bermain-main dengan kanak-kanak di playground..

ada juga muzik yang bila dengar...
rasa macam sedang berlari-lari anak dengan gembira di kawasan pergunungan hijau yang ditumbuhi bunga-bunga kecil macam dalam Cerita Sound of Music.

pic: google

ada muzik yang boleh membuatkan saya rasa sedih..
contohnya lagu 'Jeritan Batinku' .
Tak perlu dengar lirik pun dah boleh buat saya rasa sayu



ya..dah sedih dengar lagu P.Ramli ni..
saya rasa nak tukar 'chanel'
;)

Till next post
. .





No comments: